loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

 

مراسم تکریم سرپرستان سابق و معارفه سرپرستان جدید در پردیس های استان هرمزگان

صبح روز دوشنبه 8/2/93 مراسم تکریم سرپرستان سابق و معارفه سرپرستان جدید در پردیس های استان هرمزگان با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دکتر دهقان مدیر کل امور اجتماعی و فولادی معاون توسعه و برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد .

دبیری سرپرست سابق پردیس شهید بهشتی  ضمن خیر مقدم به حضار و قدردانی از همکاران در دوران مسئولیتش ، به خصوص در دوران ساختار سازی ،به تشکیل کانون های فرهنگی در پردیس اشاره نمود وخلاصه ای از فعالیتهای سرپرستی خود را بیان داشت و برای همکاران و سرپرست جدید آرزوی موفقیت نمود.

در ادامه عابدینی سرپرست سابق پردیس فاطمه الزهرا(س) نیز ضمن تشکر ار همکاران ،خود را سرباز وظیفه نامید که فقط سنگرمان عوض شده است و برای همه آرزوی توفیق و موفقیت نمود.

دکتر منصوری سرپرست جدید پردیس فاطمه الزهرا(س)،انگیزه خود را از قبول مسئولیت ،احساس وظیفه جهت خدمتگزاری به مردم شریف هرمزگان دانست و با تشکر از سرپرست سابق و دکتر مهرمحمدی به خاطر اعتماد به وی جهت واگذاری مسئولیت خواستار همکاری تمام همکاران در جهت تحقق بیانات رهبر انقلاب در سال جاری شدند.

دکتر ضیایی سرپرست جدید پردیس شهید بهشتی  ضمن گرامیداشت یاد و  خاطره شهدا و درود برروان   امام راحل (ره) و سلامتی مقام معظم رهبری و خیر مقدم به مسئولین و گرامیداشت یاد شهید مطهری در آستانه هفته معلم سپاس ویژه خود را ازدکتر مهرمحمدی به خاطر اعتماد به وی بیان داشتندو اظهار امیدواری نمود که با یاری همکاران در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه تلاش کنند.

دکتر ضیایی تاثیر انجمن ها در تربیت دانشجو معلمان و ارتقای مهارتهای دانشجویی را بسیار ضروری دانست ،و 4 اصل مدیریتی را برای خود برجسته نمودند:

1-احترام به خرد جمعی .2- تکریم ارباب رجوع 3- قانونمندی به عنوان فصل مشترک فعالیتها 4- شفافیت در امور.

دکتر ضیایی از طراحی جدید برنامه های تفصیلی در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی گفتند و خبر همکاری و قول استاندار استان هرمزگان را جهت پیشبرد برنامه های فوق بیان کردند.

در ادامه مراسم دکتر صادق زاده معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با تشکر از سر پرستان قدیم ،توضیحاتی در خصوص اهمیت کار معلمی و با اشاره به آیات قران کریم و تفسیر علامه طباطبایی  پیرامون موضوع حیات طیبه، گفتند: دانشجویان باید حیات طیبه را در طول دوران تحصیل در پردیس های دانشگاه فرهنگیان تجربه کنند.

ایشان بیان داشتند که در امور فرهنگی  باید زمینه ای فراهم شود که دانشجویان دانشگاه را خانه دوم خود بدانندو یاد بگیرند خودشان مسئولیت را بر عهده بگیرند .

 و با تبریک به سرپرستان جدید برای انها توفیق خدمت از درگاه الهی خواستار شدند.

منبع: sbh.cfu.ac.ir

 

نشست حجه الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده معان فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دکتر دهقان مدیر کل امور اجتماعی با نمایندگان تشکل های دانشجویی پردیس های استان هرمزگان

در این نشست صمیمی دانشجو معلمان هر دو پردیس شهید بهشتی و فاطمه الزهرا (س) به بیان نظرات، دیدگاهها و منابع و محدودیتهای حوزه فعالیت خود پرداختند و خواستار مساعدت مسئولین دانشگاه شدند.

دکتر صادق زاده در پایان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند و با بیان اینکه هر چه در توان دارد برای پیشبرد اهداف دانشگاه برای دانشجو معلمان انجام میدهد، خواستار فعالیت مضاعف از آنان را داشت.

 

منبع: sbh.cfu.ac.ir

مسعود تریر بازدید : 220 1393/02/09 نظرات (0)

 

تدریس به دانش آموزانی که فاقد انگیزه هستند.

 

 

 یکی از پر بسامد ترین منبع استرس که معلمان گزارش می کنند، درماندگی و خستگی مفرط ناشی از تلاش برای تشویق، پاپی شدن،و متقاعد کردن دانش آموزان برای سعی بیشتر است؛

دانش آموزانی که مشکلات اصلی آن ها بی علاقگی است.بسیاری از این دانش آموزان بسیار با تربیت و اجتماعی هستند. آن ها اکثر اوقات رفتار خوبی دارند و هیچ مشکلی برای معلمان ایجاد می کنند، با این حال هیچ انگیزه ای برای بهتر انجام دادن کارشان ندارند و از هر فرصتی برای تنبلی استفاده می کنند. آن ها به سوال هایی که در کلاس پرسیده می شود پاسخ نمی گویند. فاقد هرگونه نوآوری در انجام کارها هستند و جزء آنچه که صراحتأ به آن ها گفته می شود ، کاری را انجام نمی دهند و از هر مجالی برای شرکت در گفت و شنود با یکدیگر استفاده می کنند. آن ها از اینکه تکالیفشان ناتمام مانده و انجام نشده است، اصلأ ناراحت نمی شوند

 

 

تدریس به دانش آموزانی که فاقد انگیزه هستند

یکی از معلمان در اشاره به این منبع استرس بیان کرد:

 

 

به طور کلی  ، استرس به دلیل عدم رعایت نظم در جامعه به وجود می آید و بازتاب آن در نگرش های والدین و کودکان نسبت به مدرسه و معلمان نمایان می شود . والدین علاقه مندند که تا می توانند ، از مسئولیت های خود درباره

 

،زیرا فرزندانشان طفره بروند و آن ها را به معلمان انتقال دهند.  وقتی به بعضی از دانش آموزان تذکر می دهم که باید کارهایشان را بهتر انجام دهند، به نظر میرسد فکر می کنند من موجودی فضایی هستم و از سیاره دیگری آمده ام .

 

آن ها اصلأ نگران درست یا غلط بودن کارهایشان نیستند. بعضی از والدین از تکالیف زیاد مدرسه شکایت می کنند که به نظر من مسخره  است بنابراین عجیب نیست که دانش آموزان مایلند آزاد و راحت باشند..در پایان بعضی از روز ها کاری ، احساس می کنم به دلیل تلاشی که برای فعال نگه داشتن کلاس کرده ام ، از پا در آمده ام

 

 

 

 

 

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

مسعود تریر بازدید : 185 1393/02/06 نظرات (0)

 

ویژگی نظام آموزشی دانشگاه


در دانشگاه ، سه مقطع آموزشی مشخص و متمایز ، ولی وابسته وتکمیل کننده یکدیگر وجود دارد.این سه مقطع، کارشناسی ،کارشناسی ارشد ، دکترا است.

که برای ورود به هر یک ، آزمون ورودی لازم است؛

دوره کارشناسی ،چهار سال ، کارشناسی ارشد 2تا3سال و دکترا ،3تا6 سال به طول می انجامد .نظام آموزشی در دانشگاه ها به صورت ترمی (نیم سال) واحدی است: یعنی دانشجویان در سال تحصیلی در دو نیم سال جداگانه درس می خوانند.

دانشجویان تعداد معینی دروس را که به صورت واحد ارائه

می شوند، انتخاب می کنند. آن ها همچنین درس های پیش نیاز را که از طرف دانشگاه و برحسب نیاز دانشجویان ارائه می شوند. قبل از درس های پیچده تر بگذارند.

دانشگاه دارای یک سری مقررات آموزشی است که دانشجویان باید آن ها را رعایت کنند.

در دانشگاه های دولتی اگر دانشجو در چهار جلسه از هفده جلسه درس ، بدون عذر موجه غیبت نماید، استاد درس می تواند نمره صفر را در آن درس برای دانشجو منظور کند.

و اگر دانشجو برای غیبت خود عذر موجه داشته باشد باید مدارک خود را به دانشگاه و گروه آموزشی ارائه نماید. در دانشگاه پیام نور که به آن ، دانشگاه (آموزش از راه دور نیز) گفته می شود ،

حضور دانشجویان ، الزامی نیست و حتی در بعضی از درس ها ، حاضر شدن در امتحانات میان ترم نیز الزامی نیست و ملاک نمره دانشجو ، نمره پایان نیم سال است.

در دانشگاه ، دانشجو موظف است تقویم نظام آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود را که در هر نیم سال ارائه می شود، و در آن ، زمان شروع کلاسها ، امتحانات و تعطیلات نیم سال مشخص شده ، رعایت کند.

در تقویم نظام آموزشی دانشگاه ها ، روز های خاصی برای حذف و اضافه اولیه و حذف و اضافه نهایی واحد های درسی، مشخص شده است و اگر درسی در برنامه انتخابی دانشجو با آن درس دیگر تداخل داشته باشد و یا احساس کند که درسی را که ابتدا انتخاب کرده، به علت مشکلاتی نمی تواند بگذارند، پس از مشورت با استاد مشاور یا گروه آموزشی، می تواند نسبت به حذف آن اقدام نماید.

استاد مشاور فردی است که دانشجو را در چگونگی انتخاب واحد و درس های پیش نیاز و به طور کلی در برنامه تحصیلی، راهنمایی نماید: تا دانشجو در طول نیم سال تحصیلی ، مشکلی نداشته باشد.

 

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

نرم افزار آندرویدی الفبای فارسی همراه با تلفظ

 

 

                                  نرم افزار آندرویدی الفبای فارسی همراه با تلفظ

 

 

نرم افزار آموزشی الفبای فارسی  مخصوص کودکان پیش دبستانی و دبستانی ساخته شده است.

نرم افزار فارسی که در آن حروف الفبا با اشکال متفاوت و اعداد واشکال و رنگ ها همراه با تلفظ و صدای رسا می باشد.

بهترین نرم افزار آندرویدی در زمینه آموزش الفبا- اعداد- اشکال و رنگ ها با تلفظ دقیق برای کودکان و دانش آموزان خصوصٱ پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی  است.

 

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 اهداف کلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران


در مهر ماه ۱۳۷۷ ، شورای عالی آموزش و پرورش بر اساس این هدف غایی که [کمال انسان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی، رسیدن به قرب الهی است]،اهداف کلی آموزش و پرورش را تحت عناوینی به شرح زیر تقسیم کرد: 

 

 

 

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺩﺭ ﭘﺮﺩﯾﺲ ﺷﻬﯿﺪ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ

 

ﺍﯾﻦﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺭﻭﺍﺑﻂﻋﻤﻮﻣﯽ ﺟﻤﻌﯿﺖﻫﻼﻝ


احمر ﺍﺳﺘﺎﻥ ،ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﭘﺮﺩﯾﺲ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﺠو ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ


 ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ ؛ ﺩﺭ اﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﺴﺌﻮﻝ


 ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﺯ ﻭﻇﺎﯾﻒ بشر ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ


 ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼﻝ اﺣﻤﺮ ﻣﻄﺎﻟﺒﯽ ﺍﯾﺮﺍﺩ ﻧﻤﻮﺩ ،ﻭ ﺍﺯ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ


 ﭘﺮﺩﯾﺲﺁﻗﺎﯼﺩﺑﯿﺮﯼ ﻭ ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﺼﻮﻣﯽ ﺍﺯ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ


 ﺑﻪﺧﺎﻃﺮ ﻫﻤﮑﺎﺭﯾﻬﺎﯼ ﺻﻤﯿﻤﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻧﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼﺟﺎﺭﯼ


 ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ . 


ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﺎﺑﯿﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎﯼ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﻭﺧﺪﻣﺎﺕ 


ﻣﺘﻘﺎﺑﻞﺟﻤﻌﯿﺖ ﻫﻼﻝ ﺍﺣﻤﺮ ﺑﻪ ﮐﺎﻧﻮﻥ ،ﻗﻮﻝ تشکیل ﮐﻼﺱ


 ﮐﻤﮑﻬﺎﯼ ﺍﻭﻟﯿﻪ رﺍ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺟﺪﯾﺪﺍﻟﻮﺭﻭﺩ ﺩﺍﺩﻧﺪ .


ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ 21 ﻧﻔﺮ ﮐﺎﻧﺪﯾﺪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺍیﮔﯿﺮﯼ


 ﻭ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﺁﺭﺍ 5 ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻀﻮ ﺍﺻﻠﯽ ﻭ 2 ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻀﻮ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻣﻌﺮﻓﯽ شدند.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ دانشجویی شور شرجی.پردیس شهید بهشتی هرمزگان.دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 192
  • بازدید سال : 6,387
  • بازدید کلی : 96,280