loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

فعالیتهای فرهنگی با مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود و خانواده هایشان وحضور حداکثری دانشجو معلمان در فعالیتهای فوق برنامه و راه اندازی کلاسهای آموزش مفاهیم قرآن کریم ،خوشنویسی،طراحی ،روش تدریس ریاضی با شور و شوقی وصف ناپذیر در حال انجام است.

این مراسم معنوی که با همت هیئت سیدالشهدا این پردیس و کانون دانشجویی هلال احمر و سایر تشکلهای دانشجویی در خیمه گاه حسینی واقع در زمین ورزشی پردیس با حضور دانشجویان ، سرپرست ، مسئولین و کارکنان  عزادار پردیس با شورو عشق خاصی ....

راز طراوت و پیشرفت در مدارس فنلاند

نه ترک تحصیل نه بی سوادی واژه «مدرسه» برای بسیاری از ما یادآور صبحگاه خشک و نظامی وار، سکوت و زل زدن به تخته سیاه و جزوه نویسی در کلاس و البته زنگ تفریحی است که در حکم آزادی موقت از زندان بوده است! 

 حالا تصور اینکه در جایی از این دنیا، کودکان در سن هفت سالگی و دیرتر از بسیاری از هم سن و سالان خود وارد مدرسه شوند، ساعات کمتری را در مدرسه بگذرانند، خبری از کلاس خصوصی و مدرسه غیرانتفاعی نباشد، بچه ها به ندرت تکلیف و امتحان داشته باشند، بهترین تجهیزات برای مدارس فراهم شود و هیچ کس به خاطر هوش پایین تر خود ترک تحصیل نکند احتمالاً خیلی عجیب به نظر می رسد! 

 

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مسعود تریر بازدید : 1538 1393/03/01 نظرات (0)

                               آموزش معلم -محور


منظور از آموزش معلم محورآموزشی است که در آن فعالیت های آموزشی ویادگیری عمدتابه وسیله ی معلم هدایت می شوند اگن و کاوچاک(2001)گفته اند"آموزش معلم- محور در برگیرنده آموزشی است که در آن نقش معلم ارایه دانش و هدایت فرایند یادگیری دانش آموزان یا دانشجویان به صورت آشکارا است"معروف ترین روش آموزش معلم –محور{ مستقیم مستقل از معلم} است ما در این بخش به توضیح این روش می پردازیم:

علاوه بر روش آموزشی مستقیمی که در انها فعالیت اصلی آموزش به عهده معلم است ،چند روش آموزشی مستقیم وجود دارد که بدون دخالت مستقیم معلم اجرا می شوند ،اما از هر لحاظ مبانی نظری و پایه ای  تجربی از اندیشه های زیزبنایی آموزش مستقیم پیروی می کنند

در اینجا به توضیح معروف ترین ها می پردازیم:

 

برای ادامه مطلب کلید کنید.

 

 دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

مسعود تریر بازدید : 141 1393/02/14 نظرات (0)

 

روز12اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران ،روز معلم نامگذاری شده است پس از پیروزی انقلاب اسلامی  و شهادت مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه 1358توسط گروه فرقان،این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و منطق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار موثر بوده است.

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزشی عمومی و الگو های اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه میکند.چرا که معلمان جامعه ،انسان ساز نسل بعدی اند،

لذا نقش آنان به گفته ی حضرت امام خمینی(ره)همچون نقش انبیا است برای مردم .

 

 

 

 

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

 

به نقل دفتر ریاست جمهوری: ریاست جمهور در پیامی به مناسبت روز معلم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری دوازدهم اردیبهشت‌ماه را روز ستایش دانایی، روشنایی، شکوفایی و تعالی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل پیام دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت‌ماه، روز ستایش دانایی، روشنایی، شکوفایی و تعالی است. این روز ارزشمند به تمامی ملت فرهیخته و فرهنگ‌آفرین ایران، به‌ویژه ترویج‌دهندگان دانش و بینش مبارک باد.

بی‌شک پیکره هر جامعه در صورتی پویا و ماندگار است که روح فرهنگ در آن جریانی خلاّق داشته باشد. جای بسی افتخار و سرافرازی است که ایرانیان از سپیده‌دم تاریخ تمدن، با منش اعتدال و خردورزی پرچمدار فرهنگ و گسترش آن در پهنه گیتی بوده‌اند.

آثار شخصیت های علمی و فکری این سرزمین که پس از گذشت قرنها، هنوز مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی جهان قرار دارد، نشانگر جایگاه بلند تعلیم و تعلّم در ایران است. بدون تردید، برآمدن و درخشش یک چهره علمی حاصل ساختار منسجم آموزشی و سلسله‌ای توانا از تعلیم دهندگان است. عالمان و متفکران فروتنی که اغلب نامشان در اوراق تاریخ از نگاه‌ها پنهان می‌ماند، اما همّت این تلاشگران گمنامِ عرصه دانایی است که گنجینه‌ای از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت‌ها می‌سازد و از وجود پربرکت آنها، زمینه‌ساز آفرینش تمدن و فرهنگ می‌شود.

موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو اهتمام خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار و فداکاری در جهت حفظ، تقویت و انتقال علوم؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را فراهم می‌آورند.

با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد خردورزی و اعتدال اندیشه را برای نوجویان و نسل های ایران عزیز فراهم کنند. توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسئلت ‌دارم.

حسن روحانی

منبع:www.dolat.ir

 

مسعود تریر بازدید : 185 1393/02/06 نظرات (0)

 

ویژگی نظام آموزشی دانشگاه


در دانشگاه ، سه مقطع آموزشی مشخص و متمایز ، ولی وابسته وتکمیل کننده یکدیگر وجود دارد.این سه مقطع، کارشناسی ،کارشناسی ارشد ، دکترا است.

که برای ورود به هر یک ، آزمون ورودی لازم است؛

دوره کارشناسی ،چهار سال ، کارشناسی ارشد 2تا3سال و دکترا ،3تا6 سال به طول می انجامد .نظام آموزشی در دانشگاه ها به صورت ترمی (نیم سال) واحدی است: یعنی دانشجویان در سال تحصیلی در دو نیم سال جداگانه درس می خوانند.

دانشجویان تعداد معینی دروس را که به صورت واحد ارائه

می شوند، انتخاب می کنند. آن ها همچنین درس های پیش نیاز را که از طرف دانشگاه و برحسب نیاز دانشجویان ارائه می شوند. قبل از درس های پیچده تر بگذارند.

دانشگاه دارای یک سری مقررات آموزشی است که دانشجویان باید آن ها را رعایت کنند.

در دانشگاه های دولتی اگر دانشجو در چهار جلسه از هفده جلسه درس ، بدون عذر موجه غیبت نماید، استاد درس می تواند نمره صفر را در آن درس برای دانشجو منظور کند.

و اگر دانشجو برای غیبت خود عذر موجه داشته باشد باید مدارک خود را به دانشگاه و گروه آموزشی ارائه نماید. در دانشگاه پیام نور که به آن ، دانشگاه (آموزش از راه دور نیز) گفته می شود ،

حضور دانشجویان ، الزامی نیست و حتی در بعضی از درس ها ، حاضر شدن در امتحانات میان ترم نیز الزامی نیست و ملاک نمره دانشجو ، نمره پایان نیم سال است.

در دانشگاه ، دانشجو موظف است تقویم نظام آموزشی دانشگاه محل تحصیل خود را که در هر نیم سال ارائه می شود، و در آن ، زمان شروع کلاسها ، امتحانات و تعطیلات نیم سال مشخص شده ، رعایت کند.

در تقویم نظام آموزشی دانشگاه ها ، روز های خاصی برای حذف و اضافه اولیه و حذف و اضافه نهایی واحد های درسی، مشخص شده است و اگر درسی در برنامه انتخابی دانشجو با آن درس دیگر تداخل داشته باشد و یا احساس کند که درسی را که ابتدا انتخاب کرده، به علت مشکلاتی نمی تواند بگذارند، پس از مشورت با استاد مشاور یا گروه آموزشی، می تواند نسبت به حذف آن اقدام نماید.

استاد مشاور فردی است که دانشجو را در چگونگی انتخاب واحد و درس های پیش نیاز و به طور کلی در برنامه تحصیلی، راهنمایی نماید: تا دانشجو در طول نیم سال تحصیلی ، مشکلی نداشته باشد.

 

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

در راستای افزایش آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با کانون

پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورخ ۹۳/۱/۲۴ دانشجویان

پردیس شهید بهشتی هرمزگان به همراه استاد ذاکری مدرس درس

ادبیات کودک و نوجوان به بازدید از کانون پرداختند.

 

هدف از بازدید آشنایی با اهداف کانون و همچنین نحوه کارکرد این مرکز بود .

در جهت تحقق اهداف موردنظر از طرف پرسنل شاغل در آن مرکز توضیحاتی ارائه گردید.

دانشجویان در این بازدید به مشاهده ی غرفه های فروش٬  سرگرمی و کتابخانه  پرداختند.

وبا ویژگی های اسباب بازی ها و کتاب های موجود و تطابق آن با گروه های سنی مختلف آشنا شدند.


اطلاعیه

مرحله مقدماتی استانی بیست و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری پردیس های دانشگاه فرهنگیان برگزار می گردد.

 

 

 

 

زمان برگزاری آزمون های کتبی:دوشنبه 93/01/25 ساعت 17:40  

زمان برگزاری آزمونهای شفاهی جشنواره قرآن و عترت:دوشنبه 93/01/25 ساعت 20:30

مکان آزمون های کتبی:سالن اجتماعات

مکان آزمونهای شفاهی:نماز خانه پردیس شهید بهشتی هرمزگان

عزیزانی که در سایر رشته ها شرکت کرده اند آثار خود را تا تاریخ 93/01/25 تحویل واحد فرهنگی نمایند.

اطلاعیه

 

 

قابل توجه دانشجویان عزیز


 

 

 

انتخابات کانون دانشجویی هلال احمر با نظارت جمعیت هلال احمر استان برگزار می گردد.

 

زمان:شنبه 93/01/23 ساعت 14

 

 

 

مکان:سالن اجتماعات

 

دانشجویان عزیزی که قصد عضویت در هیئت مدبره را دارند برای نام نویسی به آقای کرمی مسئول کانون هلال احمر مراجعه نمایند و راس ساعت مقرر در سالن اجتماعات حضور داشته باشند.

 

 

با تشکر واحد فرهنگی

 


اطلاعیه

قابل توجه دانشجویان عزیز

به مناسبت هفته آموزش جهت تعیین تیم های پردیس شهید بهشتی هرمزگان در مسابقات کشوری یک دوره مسابقات ورزشی یک حذفی در رشته فوتسال و والیبال و همچنین در رشته های انفرادی تنیس روی میز،شظرنج،دومیدانی برگزار می گردد.

لذا دانشجویان جهت شرکت در تیم کلاس خود برای نام نویسی به نماینده کلاس خود مراجعه فرمایند. و نمایندگان کلاسها با آقای میثم زاهدی مسئول کانون ورزشی و بسیج دانشجویی هماهنگی فرمایند.

حداکثر زمان ثبت نام دوشنبه 93/01/25 می باشد و نمایندگان راس ساعت 12 ظهر لیست های ثبت نامی را تحویل مسئول کانون ورزشی نمایند.

 

با تشکر واحد فرهنگی

قابل توجه دانشجویان گرامی

  

برای دریافت منابع آزمون های کتبی بیست چهارمین جشنواره ی هنری دانشگاه فرهنگیان به لینک های زیر مراجعه کنید.

 

آشنایی با حدیث وادعیه


آشنایی با مفاهیم قرآنی


آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه


احکام


ترجمه موضوعی قرآن وعترت


دیدگاه وسیره معصومین


قرآن شناسی

 

پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی است بی همتا. پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست؛ فقط نگاهبانی از مرز حیات بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار؛ وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار؛ پرستاری حفظ جان بیمار است و تقویت روح او؛ درمان زخم های بیمار است و مرهم نهادن بر زخم های درون او. پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی. برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص.

 

روز میلاد زینب کبری(س)، پرستار همه عاطفه ها و همه ستاره های درخشان ایمان و عفّت را به همه پرستاران و منادیان انسانیّت و ایمان تبریک می گوییم؛ به همه پرستارانی که از پس ابر حیا و عفّت، باران عاطفه باریدند و به نور ایمان درونشان گرمای زندگی در کالبد جامعه جاری کردند

یادگیری مبتنی بر جستجو گری شامل پنج بخش اصلی است:

 

1-در مرحله اول دانش آموز با یک سوال علمی، یک اتفاق یا یک پدیده درگیر می شود و در مورد آن کنجکاوی می کند.

2-در مرحله دوم به پیش بینی یا فرضیه سازی می پردازد و با انجام یک سری فعالیت عملی سعی می کند تا مساله را بهتر بفهمد.

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ دانشجویی شور شرجی.پردیس شهید بهشتی هرمزگان.دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 6,312
  • بازدید کلی : 96,205