loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

 

پرستاری هنری است بی نظیر و تخصصی است بی همتا. پرستاری تنها مراقبت از علایم حیاتی بیمار نیست؛ فقط نگاهبانی از مرز حیات بیمار نیست؛ بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار؛ وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیمار؛ پرستاری حفظ جان بیمار است و تقویت روح او؛ درمان زخم های بیمار است و مرهم نهادن بر زخم های درون او. پرستاری آمیختن طبابت جسم است با طبابت روح؛ روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی. برای همین است که پرستاری هنر است و تخصص.

 

روز میلاد زینب کبری(س)، پرستار همه عاطفه ها و همه ستاره های درخشان ایمان و عفّت را به همه پرستاران و منادیان انسانیّت و ایمان تبریک می گوییم؛ به همه پرستارانی که از پس ابر حیا و عفّت، باران عاطفه باریدند و به نور ایمان درونشان گرمای زندگی در کالبد جامعه جاری کردند

نماز باعث جلوگیری از افسردگی می شود

 

   حضرت علی (ع) می فرماید : 

"خداوند هر گاه خیری بر بنده اش بخواهد، به او كم خوابی، كم خوری و كم حرفی را تلقین می كند."

باید گفت كه دانش پزشكی ظرف چند دهه اخیر، موفق به کشف مهمی پیرامون خواب شده است و آن كشف، بخشی مهم در طول خواب انسان، به نام خواب REM بوده است( خواب از دو مرحله ی خواب عمیق و خواب REM تشکیل شده است که به طور یک در میان در طی شب حاصل می شوند). 
پس از آن كه حدود 45 دقیقه از خواب رفتن انسان گذشت، مرحله REM آغاز می شود و برای مدت كوتاهی (حدود 10 تا 15 دقیقه) ادامه می یابد. 

در طول مرحله REM ، به طرز اسرار آمیزی تمام عضلات اسكلتی بدن از كار می افتد و شخص كاملاً بی حركت می شود و نوار مغزی شخص به جای حالت خواب ، حالت بیداری كامل را نشان می دهد، طوری كه در این حالت مغز از فعالیت بالایی برخوردار است.

 

سفر چهارم هيات دولت به هرمزگان رئیس جمهور و هیات دولت در چهارمین دور سفرهای استانی امروز به هرمزگان سفر می کنند. به گزارش واحد مرکزی خبر، سه دوره قبلی سفرهای هیات دولت به این استان سالهای ۸۴ ، ۸۶ و ۸۸ بود . موضوع اشتغال ، بررسی ، پیگیری و برطرف کردن مشکلات مصوبات سه سفرپیشین از مهمترین اهداف سفر چهارم هیات دولت به هرمزگان است. در سفر چهارم ، رئیس جمهور به تمام شهرستان های هرمزگان و جزیره هرمز سفر می کند و بـا مردم دیدار عمومی دارد . وزیران و نمایندگان رئیس جمهور هم با سفر به شهرستانهای استان پیگیر مصوبات سفرهای قبلی هیـات دولت به هرمزگان شده و برای تصمیم گیری و تصویب طرحهای مورد نیاز هر منطقه اختیار تام دارند . مراسم استقبال از رئیس جمهور امروز صبح از مسیر فـرودگاه بین المللی بندرعباس تـا ورزشگاه تختی و مراسم سخنرانی و دیدار عمومی آقای احمدی نژاد هم در این ورزشگاه برگزار می شود . استاندارهرمزگان درآستانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت بـه هرمزگان درنشست خبری گفت : در سفر چهارم ۲۳ طرح عمرانی با هزار و۱۸ میلیاردتومان هزینه آماده بهره برداری است . آقای عزیزی افزود : طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجائی ، سد شمیل ونیان بندرعباس ، ۱۰ هزارمسکن مهر، توسعه سالن فرودگاه بین المللی بندرعباس، آب شیرین کن های روستای کشار بندر خمیر ، سوزای قشم ، چارک بندر لنگه و بیکـاه رودان و مـرکز دیـالیز بیمارستان کـودکان بندرعباس از جمله این طرح هاست . استاندار هرمزگان افزود : ارتباط متقابل مردم و مسئولان ، توسعه متوازن کشور، توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم ، ایجاد همبستگی و یکپارچگی ملت و دولـت از دیگر اهـداف سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استانهای مختلف کشور است . آقای عزیزی گفت: ۷۵ درصد از مصوبات سفرهای هیئت دولت به هرمزگان اجرایی شده است . استاندار هرمزگان گفت : در سه سفر قبلی ۵۸۳ مصوبه در هـرمزگان به تصویب رسید که ۲۸۴ مصوبـه اجرا ، ۱۹۴ مصوبـه در دست اقدام، ۷۷ مصوبه در دست پیگیری و ۲۸ مصوبه اجرا نشده است . تکمیل شبکه آبرسانی سدجگین با ظرفیت ذخیره۳۰۰ میلیون مترمکعب، ساخت سد شمیل ونیان ، بهره بـرداری از مجتمع آلومینیوم هرمزآل ، تکمیل بـزرگراه بندرعباس– سیرجان ، راه انـدازی بـانک ژن خلیج فارس و اجرای طرح هـای هادی روستای از مهمترین مصوبات اجرا شده سفرهای هیات دولت به هرمزگان است .

           بسمه تعالی

حسن روحانی رئیس جمهور در جریان سفر استانی به هرمزگان روز سه شنبه وارد فرودگاه بندر عباس شد. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بدو ورود به استان هرمزگان از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مقامات ارشد محلی در استان مورد استقبال قرار گرفت.

رییس جمهوری در مراسم استقبال مقامات استان هرمزگان از یگان تشریفات مستقر در فرودگاه بین‌المللی بندر عباس سان دید.

تعداد صفحات : 12

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ دانشجویی شور شرجی.پردیس شهید بهشتی هرمزگان.دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 194
  • بازدید ماه : 174
  • بازدید سال : 6,369
  • بازدید کلی : 96,262