loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

در تاریخ 3/2/94 روز پنجشنبه تعدادی از دانشجویان کارشناسی پیوسته از موزه محیط زیست استان هرمزگان بازدید کردند.در این بازدید با توضیحات کارشناس........

صبح شنبه مورخ 93/12/16 جمعی از دانشجویان پردیس شهید بهشتی هرمزگان با بدرقه گرم سرپرست پردیس و همکارانشان راهی کربلای جنوب ایران شدند......

فعالیتهای فرهنگی با مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود و خانواده هایشان وحضور حداکثری دانشجو معلمان در فعالیتهای فوق برنامه و راه اندازی کلاسهای آموزش مفاهیم قرآن کریم ،خوشنویسی،طراحی ،روش تدریس ریاضی با شور و شوقی وصف ناپذیر در حال انجام است.

در تاریخ 29/8/93 اردوی فرهنگی ،علمی وتفریحی از  شهر ساحلی خمیر با شرکت 26 نفر از دانشجو معلمان به همراه مسئولین فرهنگی پردیس و به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان خمیر برگزار شد......

vپژوهش حاضر با هدف بررسی تطبيقی چگونگی تلفيق فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر مديريت آموزشی و برنامه درسی مدارس هوشمند کشورهای استراليا، مالزی و ايران انجام شد. در اين پژوهش از روش توصيفی مبتنی بر تجزيه و تحليل مقايسه‌ای بر اساس روش جرج‌ زد. ‌اف. بردی بهره گرفته شد. جامعه آماری کليه مدارس هوشمند کشورهای مورد مطالعه بودند. دو کشور استراليا و مالزی به‌دليل پيشرو بودن در امر هوشمند‌سازی مدارس به روش نمونه‌گيری هدفمند انتخاب شدند. در ايران نيز چهار دبيرستان پيشرو هوشمندسازی شهر تهران به روش نمونه‌گيری هدفمند انتخاب و با روش ميدانی مطالعه شدند. ........

پژوهش حاضر به‌منظور بررسی رابطه اضطراب امتحان، کمال‌گرايی و انگيزش پيشرفت با پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان انجام شد. روش اين پژوهش از نوع مطالعات همبستگی بود. بدين منظور نمونه‌ای 250 نفری از دانش‌آموزان دختر سال سوم دبيرستان‌های دولتی شهر آمل، از طريق نمونه‌گيری چندمرحله‌ای انتخاب شدند و به وسيله پرسشنامه‌های اضطراب امتحان، کمال‌گرايی چند بعدی، و انگيزش پيشرفت ارزيابی شدند. داده‌ها به روش‌های آماری ضريب همبستگی و تحليل رگرسيون تحليل شدند. نتايج پژوهش نشان داد که اضطراب امتحان رابطه منفی معنادار و انگيزش پيشرفت رابطه مثبت معناداری با پيشرفت تحصيلی دارند، اما بين کمال‌گرايی و پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان رابطه معناداری مشاهده نشد. متغير‌های سخت کوشی، اعتمادبه‌نفس، اضطراب امتحان (به صورت منفی) و پشتکار به‌ترتيب نقش معنا‌داری را در پيش‌بينی پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان نشان دادند. بنابراين، به نظر می‌رسد راهبردهای افزايش انگيزش پيشرفت و کاهش اضطراب امتحان در پيشرفت تحصيلی دانش‌آموزان نقش‌ به‌سزايی ايفا کنند....

چهارشنبه 14/8/93 ساعت 9 صبح پردیس شهید بهشتی هرمزگان میزبان معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بود .دکتر موسوی پور در نشست صمیمی با مسئولان و کارکنان پردیس در جریان فعالیتهای جاری انجام شده قرارگرفتند.سپس از قسمتهای مختلف …

این مراسم معنوی که با همت هیئت سیدالشهدا این پردیس و کانون دانشجویی هلال احمر و سایر تشکلهای دانشجویی در خیمه گاه حسینی واقع در زمین ورزشی پردیس با حضور دانشجویان ، سرپرست ، مسئولین و کارکنان  عزادار پردیس با شورو عشق خاصی ....

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، با اشاره به اینکه امسال نیز دانشگاه فرهنگیان همزمان با سایر دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور، ویژه برنامه هایی را برای هفته ی پژوهش پیش بینی کرده است از برگزاری این برنامه ها در سه سطح استانی متمرکز، پردیس ها و مراکز آموزش عالی و کشوری با شعار :

جامعه دانایی محور در بستر تربیت معلم پژوهش محور  

 خبر داد.

 وی، در ادامه از برگزاری مراسمی، با هدف گسترش و ارتقای فرهنگ پژوهش و معرفی و تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان­، خبر داد و گفت: در این راستا برگزیدگان عرصه ی پژوهش و فناوری در زمینه های مختلف از جمله طرح های پژوهشی برتر در حوزه تربیت معلم، پایان نامه ها و رساله های برتر در حوزه تربیت معلم، دانشجویان پژوهنده، مولفین و مترجمین کتب برتر  در زمینه تربیت معلم و کارشناسان پژوهشگر دانشگاه، شناسایی، معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دکتر ساکی، افزود: در بخش ویژه،  آثار علمی (شامل کتاب، پژوهش، مقاله علمی پژوهشی منتشر شده و آثار هنری مرتبط) مدرسان و اعضای هیات علمی، کارشناسان و کارکنان(اعم از موظف و مامور) و دانشجومعلمان، مرتبط با شعار سال" اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، گفت: علاقمندان با حضور در برنامه های گوناگون هفته ی پژوهش همچون، میزگردهای پژوهشی  و سخنرانی های علمی فرصت می یابند تا با ماهیت پژوهش در حوزه تربیت معلم بیش از پیش آشنا شده و از این مسیر دیدگاه های خود را برای ارتقاء جایگاه پژوهش در دانشگاه  مطرح و به مشارکت گذارند.

شایان ذکر است، جزییات برنامه های هفته پژوهش در منبع خبر موجود است.

راز طراوت و پیشرفت در مدارس فنلاند

نه ترک تحصیل نه بی سوادی واژه «مدرسه» برای بسیاری از ما یادآور صبحگاه خشک و نظامی وار، سکوت و زل زدن به تخته سیاه و جزوه نویسی در کلاس و البته زنگ تفریحی است که در حکم آزادی موقت از زندان بوده است! 

 حالا تصور اینکه در جایی از این دنیا، کودکان در سن هفت سالگی و دیرتر از بسیاری از هم سن و سالان خود وارد مدرسه شوند، ساعات کمتری را در مدرسه بگذرانند، خبری از کلاس خصوصی و مدرسه غیرانتفاعی نباشد، بچه ها به ندرت تکلیف و امتحان داشته باشند، بهترین تجهیزات برای مدارس فراهم شود و هیچ کس به خاطر هوش پایین تر خود ترک تحصیل نکند احتمالاً خیلی عجیب به نظر می رسد! 

 

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

پیام تبریک سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی

 

 

به نام خداوند جان و خرد                                 کزین برتر اندیشه بر نگذرد

 

 آغاز ماه مهر و سال تحصیلی جدید را به همه استادان، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان و کارکنان عزیز و ارجمند دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور صمیمانه تبریک می گویم و تقارن شروع فصل جدید فعالیت دانشگاه ها با ابلاغ سیاست های کلی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری را به فال نیک می گیرم و از محضر ایشان بابت تعیین سیاست هایی که مسلماً منشا تحولات و تغییرات اساسی در نظام آموزش عالی، تحقیقات و فناوری کشور عزیزمان خواهد بود، صمیمانه تشکر می کنم.

 

 

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

 

پیام دکتر مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان 

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خداوند عزیز حکیم را که هر ساله با فرا رسیدن ماه مهر، دانشگاه ها و مدارس رنگ و بوی زندگی و طراوت به خود گرفته و با عطر حضور شوق انگیز دانشجویان و دانش آموزان، پویایی ، نشاط علمی و کمال جویی در جامعه ما را عینیتی دوباره می بخشد. گر چه آموختن علم به عنوان جوششی فطری و بر اساس آموزه های دینی زمان و مکان نمی شناسد، لیکن از دیر باز در جامعه ما فصل پاییز به مثابه فرصتی برای تجدید میثاق و دیدار جویندگان علم و دانش تبدیل شده و بهاری دیگر را در پاییز جلوه گر می سازد.

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

بهار تعلیم و تربیت و آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بار دیگر برای اینجانب به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید فرصت مغتنمی را فراهم ساخت تا طلوع مجدد نشاط و امید و زیباترین شکل شادمانی و جنبش فرزندان این ملت و امید های آینده کشور را به دانشجو معلمان و اساتید گرامی تبریک و تهنیت بگویم. همچنین وظیفه ی خود می دانم این مناسبت فرخنده را به فرهیختگان، دانشورزان، دانش پژوهان و همه ی آنان که تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را رکن اساسی تحول و توسعه پایدار کشور و دروازه اصلی برای رسیدن به مسیر رشد و تعالی فرزندان امروز و نسل های آینده کشور می دانند نیز تبریک بگویم.

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گروه بندی معلمان :

 

1- معلمان واقع بین : که می دانند تدریس هنر و مهارتی است متشکل از سه اصل اساسی آزادی ، برابری و عدالت . به ظرفیت هوشی خود آگاهی دارند ، رفتارهایشان کمتر تحت تاثیر فشارهای مختلف شغلی قرار می گیرد ، چشم انداز یا نگرش متعادل دارند ، با نهایت واقع نگری برنامه ریزی می کنند ، به این سخن ارسطو باور دارند که " همه ی انسان ها می خواهند بدانند و یاد بگیرند " . و می دانند که ترکیب عواملی همچون میل به پیشرفت درسی و ارضای عزت نفس ، کسب درآمد ، ادامه ی تحصیل برای راضی نگهداشتن خانواده ، ارضای غرور و خودخواهی ، درخشش در کارهای گروهی در علاقمندی شاگردان به یادگیری موثر است . همچنین باور دارند که هنجارهای رفتاری کلاس محصول مشترک معلم و شاگرد و فرهنگ جامعه است .

 

2- معلمان محقق : که در بروز هر پدیده به دنبال علل بوجود آورنده ی آن می گردند ، حتی الامکان در ذهن خودشان در نقش شاگرد ظاهر می شوند و علایم و نشانه هایی را که می بینند ریشه یابی می کنند . در جهت شناسایی منابع دانش و مهارت و تجربه تلاش می کنند ، از ابداع و ابتکار در حد امکان سود می جویند . در جستجوی انگیزه های شاگردان ، دوستی های کلاس درس و گوشه گیری این یا آن شاگرد ، از هیچ کوششی باز نمی ایستند.

 

 

 

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ردیفشرح عملیاتمحدوده زمانی
1

تا 93/06/22

2 93/06/22 لغایت 93/06/28
3 93/07/08 لغایت 93/07/10
4 93/06/29 لغایت 93/10/19
5 93/10/20 لغایت 93/10/24
6 93/10/21 لغایت 93/10/24
7 93/10/27 لغایت 93/11/09
8 93/10/28 لغایت 93/11/12
9 تا 93/11/19

 

به نام خدا

گفتگو با دکتر ضیایی ریاست پردیس شهید بهشتی هرمزگان   

 

علت کسری مرداد ماه : به گفته دکتر ضیایی کم شدن مقدار 309هزار تومان از حقوق دانشجو-معلمان پردیس های هرمزگان(خواهران و برادران)،سیستان و بلوچستان و کرمان به علت صدور بخشنامه از دانشگاه مرکزی می باشد و هیچ گونه در خواستی مبنی بر کسر حقوق دانشجویان در تابستان از طرف دانشگاه و شخص ایشان صورت نگرفته است.البته این بخشنامه در تیر ماه باید اجرا می شد که در پردیس برادران به مرداد ماه موکول شد و پردیس خواهران در همان تیرماه اقدام به کسر حقوق دانشجویان خود نموده است......

 

*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

 

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

 

 

 

دکتر ضیایی سرپرست پردیس شهید بهشتی هرمزگان اعلام کرد برای سال تحصیلی آینده حدود 150 دانشجوی پیوسته در رشته های علوم تربیتی گرایش دبستان و پیش دبستانی برای تامین معلمان مورد نیاز مقطع ابتدایی از میان داوطلبان گروههای ریاضی -تجربی و انسانی و حدود 30 دانشجوی پیوسته در رشته مشاوره از میان داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی که حداقل شرایط لازم را داشته باشند در پردیس شهید بهشتی هرمزگان پذیرش خواهند شد.همچنین سایر رشته های دبیری به صورت محدود در پردیس های سایر استان ها پذیرش خواهند شد.

وی دارا بودن حداقل معدل کل سه ساله (اول و دوم و سوم دبیرستان ) 15 و نمره علمی حداقل 6500 و بومی بودن در منطقه مورد نظر را از جمله شرایط لازم متقاضیان اعلام کرد.


*******

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

 

 

در این پست چهار کتاب آموزش نکات و ترفند های ویندوزی با فرمت pdf آماده شده است.

 

 

برای دریافت و استفاده از این کتاب ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

 

 

 

کتاب های آموزش کار با کامپیوتر فناوری نوین الکترونیک و ۰۰۰ با فرمت pdf آماده شده است.

 

 

 

برای دانلود و استفاده از کتاب های آموزش کامپیوتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان 

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ دانشجویی شور شرجی.پردیس شهید بهشتی هرمزگان.دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 86
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 6,396
  • بازدید کلی : 96,289