loading...
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

گروه بندی معلمان :

 

1- معلمان واقع بین : که می دانند تدریس هنر و مهارتی است متشکل از سه اصل اساسی آزادی ، برابری و عدالت . به ظرفیت هوشی خود آگاهی دارند ، رفتارهایشان کمتر تحت تاثیر فشارهای مختلف شغلی قرار می گیرد ، چشم انداز یا نگرش متعادل دارند ، با نهایت واقع نگری برنامه ریزی می کنند ، به این سخن ارسطو باور دارند که " همه ی انسان ها می خواهند بدانند و یاد بگیرند " . و می دانند که ترکیب عواملی همچون میل به پیشرفت درسی و ارضای عزت نفس ، کسب درآمد ، ادامه ی تحصیل برای راضی نگهداشتن خانواده ، ارضای غرور و خودخواهی ، درخشش در کارهای گروهی در علاقمندی شاگردان به یادگیری موثر است . همچنین باور دارند که هنجارهای رفتاری کلاس محصول مشترک معلم و شاگرد و فرهنگ جامعه است .

 

2- معلمان محقق : که در بروز هر پدیده به دنبال علل بوجود آورنده ی آن می گردند ، حتی الامکان در ذهن خودشان در نقش شاگرد ظاهر می شوند و علایم و نشانه هایی را که می بینند ریشه یابی می کنند . در جهت شناسایی منابع دانش و مهارت و تجربه تلاش می کنند ، از ابداع و ابتکار در حد امکان سود می جویند . در جستجوی انگیزه های شاگردان ، دوستی های کلاس درس و گوشه گیری این یا آن شاگرد ، از هیچ کوششی باز نمی ایستند.

 

 

 

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مسعود تریر بازدید : 368 1393/04/03 نظرات (2)

 

 

 

اثرات مراقبت هاي روزانه مهد كودك))

 
مهدكودك در آمريكا موضوع بحث برنگيز است. 

زيرا بسياري از مردم درباره ي اثرات آن بر روي كودكان خردسال خود ترديد دارند همجنين بسياري از آمريكايي ها براين باورند كه از كودكان بايد درخانه توسط مادرانشان مراقبت شوند اما در جامعه اي كه اكثر مادران جزء نيروي كار يا شاغلبه كارند،مهد كودك واقعيت بارزي است،درواقع درمقايسه باكودكاني كه يا درخانه ي خود يا درخانه ي ديگران مراقبت ميشوند (35%)غالب كودكان ۳تا۴ساله(۴۳%)مهد كودك مي روند.متخصصان بسياري در صدد ارزيابي اثرات احتمالي مراقبتهايروزانه(مهدكودك)بركودكان برآمده اند.بررسي مشهوري نشان دادبلسكي و رووين)1988)

كه نوباوه ها يا كودكاني كه بيش از 20ساعت در هفته تحت مراقبت هاي غير مادرانه قرار داشتند با احتمال بيشتري به مادران خود دلبستگي ناايمن بيدا كردند.البته بايد دانست كه اين يافته فقط در جنس مذكر مشاهده شدكه مادراني غير پاسخگو داشتند كه معتقد بودند فرزندشان خلق و خوي دشوار دارد همجنين (كلأرك استوارت1989)دريافت كه كودكان تحت مراقبت غير مادرانه كمتر به مادران خود دلبستگي ايمن دارندتا كودكاني كه تحت مراقبت غير مادرانه پركيفيت بر رشد كودكان تاثير منفي ندارد.

 

 

 
 *******


برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

مسعود تریر بازدید : 1538 1393/03/01 نظرات (0)

                               آموزش معلم -محور


منظور از آموزش معلم محورآموزشی است که در آن فعالیت های آموزشی ویادگیری عمدتابه وسیله ی معلم هدایت می شوند اگن و کاوچاک(2001)گفته اند"آموزش معلم- محور در برگیرنده آموزشی است که در آن نقش معلم ارایه دانش و هدایت فرایند یادگیری دانش آموزان یا دانشجویان به صورت آشکارا است"معروف ترین روش آموزش معلم –محور{ مستقیم مستقل از معلم} است ما در این بخش به توضیح این روش می پردازیم:

علاوه بر روش آموزشی مستقیمی که در انها فعالیت اصلی آموزش به عهده معلم است ،چند روش آموزشی مستقیم وجود دارد که بدون دخالت مستقیم معلم اجرا می شوند ،اما از هر لحاظ مبانی نظری و پایه ای  تجربی از اندیشه های زیزبنایی آموزش مستقیم پیروی می کنند

در اینجا به توضیح معروف ترین ها می پردازیم:

 

برای ادامه مطلب کلید کنید.

 

 دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

مسعود تریر بازدید : 220 1393/02/09 نظرات (0)

 

تدریس به دانش آموزانی که فاقد انگیزه هستند.

 

 

 یکی از پر بسامد ترین منبع استرس که معلمان گزارش می کنند، درماندگی و خستگی مفرط ناشی از تلاش برای تشویق، پاپی شدن،و متقاعد کردن دانش آموزان برای سعی بیشتر است؛

دانش آموزانی که مشکلات اصلی آن ها بی علاقگی است.بسیاری از این دانش آموزان بسیار با تربیت و اجتماعی هستند. آن ها اکثر اوقات رفتار خوبی دارند و هیچ مشکلی برای معلمان ایجاد می کنند، با این حال هیچ انگیزه ای برای بهتر انجام دادن کارشان ندارند و از هر فرصتی برای تنبلی استفاده می کنند. آن ها به سوال هایی که در کلاس پرسیده می شود پاسخ نمی گویند. فاقد هرگونه نوآوری در انجام کارها هستند و جزء آنچه که صراحتأ به آن ها گفته می شود ، کاری را انجام نمی دهند و از هر مجالی برای شرکت در گفت و شنود با یکدیگر استفاده می کنند. آن ها از اینکه تکالیفشان ناتمام مانده و انجام نشده است، اصلأ ناراحت نمی شوند

 

 

تدریس به دانش آموزانی که فاقد انگیزه هستند

یکی از معلمان در اشاره به این منبع استرس بیان کرد:

 

 

به طور کلی  ، استرس به دلیل عدم رعایت نظم در جامعه به وجود می آید و بازتاب آن در نگرش های والدین و کودکان نسبت به مدرسه و معلمان نمایان می شود . والدین علاقه مندند که تا می توانند ، از مسئولیت های خود درباره

 

،زیرا فرزندانشان طفره بروند و آن ها را به معلمان انتقال دهند.  وقتی به بعضی از دانش آموزان تذکر می دهم که باید کارهایشان را بهتر انجام دهند، به نظر میرسد فکر می کنند من موجودی فضایی هستم و از سیاره دیگری آمده ام .

 

آن ها اصلأ نگران درست یا غلط بودن کارهایشان نیستند. بعضی از والدین از تکالیف زیاد مدرسه شکایت می کنند که به نظر من مسخره  است بنابراین عجیب نیست که دانش آموزان مایلند آزاد و راحت باشند..در پایان بعضی از روز ها کاری ، احساس می کنم به دلیل تلاشی که برای فعال نگه داشتن کلاس کرده ام ، از پا در آمده ام

 

 

 

 

 

 

برای دیدن بقیه متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

نماز باعث جلوگیری از افسردگی می شود

 

   حضرت علی (ع) می فرماید : 

"خداوند هر گاه خیری بر بنده اش بخواهد، به او كم خوابی، كم خوری و كم حرفی را تلقین می كند."

باید گفت كه دانش پزشكی ظرف چند دهه اخیر، موفق به کشف مهمی پیرامون خواب شده است و آن كشف، بخشی مهم در طول خواب انسان، به نام خواب REM بوده است( خواب از دو مرحله ی خواب عمیق و خواب REM تشکیل شده است که به طور یک در میان در طی شب حاصل می شوند). 
پس از آن كه حدود 45 دقیقه از خواب رفتن انسان گذشت، مرحله REM آغاز می شود و برای مدت كوتاهی (حدود 10 تا 15 دقیقه) ادامه می یابد. 

در طول مرحله REM ، به طرز اسرار آمیزی تمام عضلات اسكلتی بدن از كار می افتد و شخص كاملاً بی حركت می شود و نوار مغزی شخص به جای حالت خواب ، حالت بیداری كامل را نشان می دهد، طوری كه در این حالت مغز از فعالیت بالایی برخوردار است.

درباره ما
Profile Pic
وبلاگ دانشجویی شور شرجی.پردیس شهید بهشتی هرمزگان.دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 79
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 177
  • بازدید سال : 6,372
  • بازدید کلی : 96,265